Již rok funguje internetový výměnný obchod ebarter.cz

Právní služby, malování pokojů, různý materiál, ale také brambory, med a víno ve větších objemech směňují lidé a menší i střední firmy v internetovém obchodu ebarter.cz, který přesně před rokem založil plzeňský podnikatel Tomáš Sladký. V současnosti eviduje přes 600 subjektů, které neplatí žádné provize, a 1500 zadaných barterů. Podobný barterový server s desetitisícovými až milionovými obchody zatím v Česku nefunguje, řekl ČTK jeho majitel Tomáš Sladký.

Výměnný obchod pomáhá zejména živnostníkům a malým firmám, jimž chybějí hotové peníze. Do konce roku chce online web ebarter.cz, který působí po celé ČR, vstoupit také do sousedních zemí.

"Motivem k zahájení tohoto projektu byl fakt, že se zabývám produkováním společenských akcí, kde jsem občas nějaké činnosti a zboží vybarteroval," řekl. Do té doby ale byla tato činnost závislá jen na blízkých kontaktech. Sladký vymyslel portál, kde zprostředkovává vzájemné kontakty. V obchodě bez provizí nefunguje ani jako třetí strana.

V nabídkách jsou také například reklamní plochy na pražském letišti, firma na elektroinstalace chce za své služby v hodnotě čtyř milionů korun stavební práce. Účastník obchodu buď nabídne zboží a něco za ně požaduje anebo čeká, co kdo nabídne. Portál kontroluje veškeré přihlášené subjekty prostřednictvím povinných údajů, jako je adresa, telefon, jméno, IČO a DIČ. Nejmenší hodnota obchodu je 2000 korun. "Aby se nám to nestalo bleším trhem, že tam budou lidé měnit sáně za kolo," dodal Sladký.

"V ČR nemáme přímou konkurenci, která by fungovala bez provizí," uvedl. Portál vydělává na příjmech z reklamy, protože je podle Sladkého slušně navštěvovaný. Přiznal ale, že prodej reklamy je v krizi těžký. Více peněz má mít z placených služeb pro klienty, kteří se chtějí barterováním více zabývat. "Tito klienti mají lepší uživatelské prostředí, mohou dostávat konkrétní nabídky ze systému, ebarter.cz jim filtruje nabídky na e-mail. Z firem se může na portálu zaregistrovat například šéf obchodního oddělení a zřídí tam podúčty pro své obchodní referenty, které si kontroluje," vysvětlil. Sladký udělal průzkum mezi veřejností a chystá se do dvou měsíců přetvořit podobu portálu podle přání uživatelů.

zdroj: ČTK