Bohemia Sekt chce letos prodat stejně sektů, celkový trh stagnuje

Největší tuzemský výrobce sektů a vín, společnost Bohemia Sekt, chce letos prodat devět milionů lahví sektů, tedy stejně jako loni. Včetně šumivých nápojů a perlivých vín by to mělo být ještě o dva miliony lahví více. Rozhodne ale tradičně prosinec, kdy chce firma prodat téměř čtyři miliony lahví sektů. Na Silvestra otevřou lidé až čtyři miliony lahví sektů Bohemia Sekt, řekl ČTK marketingový ředitel Martin Fousek. 

Společnost meziročně zvýšila v ČR tržní podíl v maloobchodu ze 62 na 66 procent; v gastronomii, kde se prodá třetina sektů, má značka Bohemia Sekt 77 procent. Firma letos sekty nezdražovala. 
    
"Letošní rok se vyvíjel docela pozitivně. Průměrný prodej sektů rostl hodnotově o zhruba pět procent," uvedl Fousek. Po říjnovém a listopadovém mírném propadu čeká firma na to, jak dopadne prosinec, který by měl být shodný s loňskem. Trh sektů by si měl udržet mírný růst. "Sezona je ještě více koncentrovanější do posledních dvou týdnů ze strany nákupů obchodních řetězců i spotřebitelů, kteří si zvykli, že řetězce jsou otevřené v podstatě nonstop," uvedl Fousek. 
    
Firma má výrobní špičku už od září, kdy začala vyrábět v prodloužených směnách. Vyrobila dostatečnou zásobu Bohemia Sektu demi sec (polosuchý), nejprodávanějšího šumivého vína na českém trhu, jehož se ročně prodá kolem šesti milionů lahví. Některé varianty jako je balení 0,375 nebo 0,2 litru, Bohemia Sekt Chardonnay a nealkoholický Bohemia Sekt se možná budou muset ještě dovyrobit, řekl. "Poslední letošní směna byla původně naplánována na dnešek, nakonec ale bude muset být ještě nejméně jedna mimořádná směna v sobotu. Lidé budou navíc připraveni pracovat i mezi Vánoci a Silvestrem," uvedl Fousek. Z firmy odjíždí 15 plně naložených kamionů denně a dalších 20 z logistických center společnosti. 
    
Firma nabízí pod značkou Bohemia Sekt 15 sektů. "Velmi úspěšný je také Bohemia Sekt brut, třetí je rosé demi sec a na čtvrté místo se vyšvihla novinka roku 2011 Bohemia Sekt Chardonnay," uvedl. Meziroční nárůst v desítkách procent si drží i nealkoholický sekt. 
    
V ČR by se mělo letos prodat jako loni asi 15 milionů lahví sektů. Češi tedy průměrně vypijí 1,5 litru, Němci čtyři litry. "Stále cítíme potenciál ve spotřebě. Po více než deseti letech komunikace se zvyšuje spotřeba sektů také v letních měsících," řekl Fousek. 
    
Relativně nízká je spotřeba sektů v restauracích, která vychází průměrně 3,5 láhve za měsíc na jednu restauraci. "Tlačíme na rozlévané sekty. Už třetím rokem se nám daří zapojit více restaurací, které nabízejí sekt po sklenkách," uvedl Fousek. Z několika tisíc gastronomických provozů, kam firma dodává sekty, se jí podařilo prosadit rozlévaný sekt do 30 procent. Pokud opravdu začnou rozlévat a aktivně nabízet sekt, zvýší se tržby restaurací za sekty až čtyřnásobně, uvedl. 
    
Maloobchodní značky sektů tvoří necelých pět procent trhu. Jde hlavně o šumivá vína, která si každý mezinárodní řetězec dováží. Pravé šampaňské je svou cenou pro české spotřebitele méně dostupné a zaujímá velmi malé procento trhu šumivých vín, dodal. 
 
zdroj: ČTK