Vozíčkářka v obchodu slyšela, že asistenční pes s ní nesmí

22. 10 2017 | Ostraha a personál prodejny zákaz vstupu popřely.  

Jana Sokolová je dlouhodobě upoutána na invalidní vozík. Před několika měsíci dostala asistenčního psa, který ji také doprovází na nákupech. Při nedávné návštěvě plzeňské prodejny Norma zažila nepříjemný incident kvůli svému čtyřnohému pomocníkovi.

„Když jsme přišli do obchodu, ostraha i paní pokladní se na nás obořili, že nikam nesmíme. Pejsek se prý u kasy minule vykakal, zaměstnanci to po něm museli uklízet a dostali od nadřízeného vynadáno,“ vyprávěla paní Jana. Ze situace byla v šoku. „Jednak jsem nemohla pejska nechat venku, jednak ho potřebuji mít u sebe. Třeba když mi něco spadne, podá mi to,“ uvedla Plzeňanka, která je těžce fyzicky postižená. I když se snažila s pracovníky diskutovat, neuspěla. Proto obchod nakonec opustila.

„Nejvíce mě překvapuje, že mi nic neřekli v danou chvíli. Nejsem si vědoma toho, že by se něco takového stalo. Ale stoprocentně to nevím. Kdyby mě zaměstnanci upozornili, určitě bych po pejskovi uklidila,“ dodala paní Jana.

Čtyřnohého pomocníka dostala před několika měsíci. Ještě předtím absolvoval speciální výcvik. „Ačkoli jsou dobře proškolení, občas takový případ, kdy se pejsek vyprázdní v uzavřeném prostoru, zaznamenáme.

Může to být třeba tím, že je zvíře nastydlé nebo se předtím hodně napilo vody,“ vysvětlila za obecně prospěšnou společnost Pomocné tlapky Olga Tomášků. Dodala, že se klientka se zvířetem teprve sžívá: „Než si na sebe opravdu zvyknou, může to trvat půl roku až rok.“

Jak se k celé záležitosti postavilo vedení prodejny Norma?

„Události byla přítomna pokladní, která je nyní v dlouhodobé pracovní neschopnosti. Vedoucí prodejny při incidentu nebyla, ale řešila následně událost s přítelkyní paní Sokolové. Nikdo z pracovníků ostrahy ani personálu prodejny si není vědom, že by zakazoval vstup s asistenčním psem. Personál prodejny paní Sokolovou zná, dokonce jí pomáhá s nákupy,“ konstatoval vedoucí prodeje Michal Pscheidt.

Paní Jana jako stálá zákaznice potvrdila, že až do uvedené události jí zaměstnanci Normy opravdu pomáhali. „Setkávala jsem se se slušnými lidmi až do popsaného incidentu. Moc mě to mrzí. Nechci, aby se něco podobného přihodilo někomu dalšímu,“ uzavřela.

 

Diskuse

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

SONY VAIO TAP 11