Německé firmy budou v Plzni jednat s českými exportéry o zakázkách za miliony eur

Největší tuzemské setkání českých výrobců a nákupčích významných německých firem Sourcing Day Tschechien pořádá 15. května agentura pro podporu obchodu CzechTrade. O zakázkách za miliony eur bude v Plzni v rámci osmého ročníku této akce s 18 německými firmami vyjednávat 94 českých výrobců.    

„Od roku 2016 se Česká republika řadí objemem vzájemného obchodu mezi desítku nejvýznamnějších obchodních partnerů Německa a loni se poprvé dostala na sedmé místo nejdůležitějších dovozců a odsunulo tak Švýcarsko na osmé místo. V Bavorsku se loni čeští exportéři poprvé dostali na třetí pozici nejvýznamnějších importérů. Dá se tak hovořit o prohlubování vzájemné provázanosti obou ekonomik a růstu závislosti německých firem na dodávkách z Česka,“ komentuje aktuální vývoj česko-německého obchodu Adam Jareš, ředitel německé kanceláře agentury CzechTrade v Düsseldorfu. Německo je pro české exportéry klíčovou vývozní destinací. Loni tam z tuzemska putovalo zboží a služby za 1,38 bilionu korun, tedy 32,8 % celkového exportu Česka.

„Německé ekonomice se aktuálně daří a je to vidět i na rekordním zájmu o účast na Sourcing Day Tschechien. Jejím principem je, že do Česka přivezeme nákupčí, kteří stojí o spolupráci s našimi firmami. Dodavatelé jsou předem vybráni nákupčími na základě profilů, což zvyšuje pravděpodobnost úspěchu,“ popisuje formát akce generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Díky minulým ročníkům získala zákazníky například firma Škoda TVC, zakázkové obrobny. „Na jedno místo se sjedou partneři, kteří chtějí něco konkrétního. Ostatními druhy akvizic, prostřednictvím internetu nebo veletrhů, oslovujete vždy nějaký okruh potenciálních zákazníků a nevíte, jestli mají zájem, nebo ne,“ uvádí Jiří Markvarta, obchodní ředitel plzeňské Škody TVC.

V rámci letošního Sourcing Day se během jednoho dne odehraje více než 300 kooperačních jednání mezi českými výrobci a nákupčími z Německa. Mezi německými firmami budou i zástupci globálních koncernů Miele, výrobce spotřebičů pro domácnost s celosvětovým obratem necelé 4 miliardy eur, či CLAAS, evropského lídra na trhu zemědělské techniky. „Německé firmy nejčastěji poptávají zejména strojírenské komponenty, nástroje, elektroniku, plasty a hydrauliku,“ dodává Jareš. 

Akce se mimo jiné zúčastní ředitel sekce služeb pro exportéry agentury CzechTrade Milan Ráž, ředitel jejího německého zastoupení v Düsseldorfu Adam Jareš, zástupce Spolkového svazu nákupu, materiálového hospodářství a logistiky Anke Imelmann a ekonomický náměstek primátora města Plzně Pavel Kotas.