Do plzeňských ulic vyjely na testy trolejbusy pro Bratislavu

Do plzeňských ulic vyjely na zkušební jízdy první dva trolejbusy určené pro Bratislavu. Plzeňská Škoda Electric jich tam dodá do příštího roku 80 zhruba za 1,1 miliardy korun. "První trolejbus by se měly objevit v metropoli na Dunaji už v únoru," řekl dnes ČTK manažer firmy Milan Norek. 

Významný výrobce trolejbusů loni uzavřel rekordní množství zakázek, například v bulharských městech Sofii, Plevenu a Burgasu. V létě podepsal kontrakt na dodávku 125 vozů pro lotyšskou Rigu. "Celkem jsme loni podepsali kontrakty téměř za 5,6 miliardy korun. Nyní vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně, což je trojnásobek naší loňské kapacity," uvedl šéf divize Trolejbusy Karel Majer. 
    
"V plzeňských ulicích v současnosti jezdí dva trolejbusy červené barvy bratislavského dopravního podniku. Jde o nízkopodlažní trolejbus 30 Tr a o velkokapacitní kloubový vůz 31 Tr. Moderní ekologická vozidla absolvují především standardní jízdní, ale také další důležité zkoušky, například testy klimatizace," vysvětlil Norek. 
    
Škodovka dodá do Bratislavy 50 nových nízkopodlažních trolejbusů vozů Škoda 31 Tr a 30 vozů Škoda 30 Tr. Část jich bude vybavena pomocným dieselagregátem, který umožňuje jízdu i v místech bez trolejí. Vozy budou vybaveny klimatizací. Při podpisu kontraktu v polovině loňského roku se výrobce zavázal dodat vozy do 22 měsíců. 
    
Nový kontrakt pro Bratislavu navazuje na dodávky z roku 2006. Součástí je také opce na dalších 40 vozů a opce na jejich údržbu. Opce je uplatnitelná do šesti měsíců po expedici posledního z 80 vozů. Pokud by Bratislava odebrala dalších 40 trolejbusů, obměnila by podle šéfa obchodu Petra Kasenčáka veškerý trolejbusový park. 
    
Škoda Electric v posledních letech dodala trolejbusy také do dalších slovenských měst, především do Žiliny, Prešova a Banské Bystrice. V současné době jezdí škodovácká ekologická vozidla zhruba ve 30 zemích Evropy, Asie a USA. 
    
Škoda Electric letos vyrobí přes 300 trolejbusů, třikrát více než loni. V roce 2012 podnik utržil 3,3 miliardy korun, meziročně o desetinu více; loni plánoval téměř čtyři miliardy korun. 
 
zdroj: ČTK